Jeres valg har stor betydning for jeres ejendom
Som bestyrelse er det en af jeres opgaver at finde en vicevært og også finde ud af, hvilke opgaver han skal udføre i jeres ejendom. Det kan være lige fra trappevask til at sige farvel og goddag til nye og gamle beboere. Med mindre at i udelukkende har en ordning, hvor der kommer en vicevært og vasker trapper og evt. skifter en pære i opgangen, vil han med stor sandsynlighed være den der kender ejendommen bedst.
Derfor er det ikke ligegyldig, hvem der bliver sat til at varetage opgaven. En god og samvittighedsfuld vicevært kan spare ejendommen for mange penge. Enten fordi han selv kan udføre mindre reparationsopgaver eller fordi han kan give besked til bestyrelsen, imens opgaven stadig er lille.
Valg af viceværtløsning
Der er flere muligheder når det drejer sig om at vælge en viceværtløsning. I kan som bestyrelse vælge at ansætte en og dermed blive arbejdsgivere. I kan også vælge et enkeltmandsvirksomhed eller et ejendomsservicevirksomhed der udbyder flere former for vicevært opgaver. Hvilken løsning der er bedst for jer afhænger af ejendommens størrelse og stand samt hvilke typer opgaver i vil have viceværten til at løse.
Uanset er det en god ide at indhente op til flere løsninger. Gerne fra de forskellige løsningsmuligheder. Ikke alene giver det jer en ide om prisniveauet, samtidig med at i kan se hvilke et af mulighederne der passer bedst til jeres ejendom. Det giver jer også mulighed for at forhandle jer frem til en god og fair løsning, der fungere for alle. Det er en god ide at lave en løsning, hvor der er plads til at der kommer en isvinter og hvor i ikke skal ud og betale ekstra for at få fjernet sne. Har i ikke sådan en løsning, kan det ende med at blive en rigtigt dyr vinter.