Se altid efter alderen på motocross reservedelene

28 September 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Man siger, at de fleste ulykker, der sker, mens man kører bil på de almindelige veje, er forårsaget af menneskelige fejl og ikke, fordi udstyret i bilen kikser.

Dette kan have noget at gøre med, at man skal have ens bil til syn tit og ofte, og politiet holder øje med, om der er fejl og mangler på ens bil, mens man kører rundt i den.

Men det er ikke altid lige til at se, om en chauffør er uopmærksom, fuld eller bare så træt og tæt på at falde i søvn bag rattet, at det er et spørgsmål tid, før problemet kommer til at ske.

Alligevel vil det være mildest talt træls, hvis man oplever, at bilen pludselig sætter ud og får sendt en ned i rabatten eller værre, fordi der er noget, der svigter i køretøjet.

Sådan kan det også gå i motocross, hvorfor man skal holde øje med de motocross reservedele.

Holder de motocross reservedele endnu?

Tænk lige på, at når man kører motocross, så udsætter man køretøjet for en masse, bump, hårde landinger, skrappe opbremsninger med videre. Der er jo en grund til, at man dyrker den sport på lukkede baner.

Derfor kræver det også sit for de reservedele, man har liggende, for det er nok så fint, at man lige tjekker køreenheden ud tit og ofte med mekanikken og indmaden, men man skal også huske at være obs på, hvordan det står til med de reservedele, man har liggende.

For det kan jo være nogle, som man har købt for lang tid siden, da man var ret sikker på, man kunne ende med at skulle bruge dem.

Men nu er der så gået så lang tid, at det først er nu, man får brug for dem.

Så skal man lige tjekke ordentlig efter, at de ikke er blevet for gamle af bare at ligge, så de ikke duer længere.

More articles