Bare fordi, man er bedst i test, behøver man ikke være den dyreste

Man siger som bekendt, at kvalitet hænger sammen med prisen, men det skal ikke forstås på den måde, at man via det dyreste får det bedste.

Nogle gange er der jo tale om et brand, hvor man også betaler for en brandværdi, når man køber dette mærke, selvom mærket i sig selv ikke er det bedste i test, når man sammenligner med andre ting.

Så selvom det er sjovt at kigge på priserne for, hvad noget koster i test, så skal man også huske på, at den pris er et øjebliksbillede, og at det kan ændre sig, hvorfor man er nødt til at slå til hurtigt.

For lad os nu sige, at det mere eller mindre var en uvant model, der vandt førstepladsen i testen, hvor der var påført en pålydende pris på den, så kan den pris godt komme til at ændre sig.

Prisen vil ændre sig efter testen

For den her testvinder vil så gå hen at blive eftertragtet, da der nok er mange mennesker, der læser sovneksperterne.dk, når du skal finde ud af, hvad det er for en seng, de skal vælge, og det er da også herfra, at testen blev lavet.

Og når noget bliver eftertragtet, så stiger prisen som regel også.

Så hvis du spotter dette resultat af en test, hvor der er anført en bestemt pris, som produktet kostede, da man indkøbt den til testen, så vil man nok hurtigt opdage, at den pris stiger hurtigt derefter.

Er man i så fald sikker på, at det er den seng, som man vil have, så skal man reagere ret så hurtigt, for der går nok ikke længe, før alle forhandlerne lader priserne stige, fordi de kan se, at de andre forhandlere gør det samme, og sengene stadigvæk sælger.

Men heldigvis forbliver prisen nogle gange stadigvæk billig, hvor det var en anden dyr seng, der tabte i testen.